MyFC förstärker organisationen för utvecklingen av Lamina REX

Fredrik Goldkuhl blir ny medarbetare på bränslecellsföretaget myFC, med titeln CXO och som del i myFC:s tekniska ledningsgrupp. Hans första uppdrag blir att driva utvecklingen av myFC Lamina Range Extender, som riktar sig mot elbilsindustrin.

– Som innovationsföretag är det avgörande att kunna attrahera teknisk spetskompetens. Med Fredriks kunnande och erfarenhet stärker vi vår genomförandeförmåga ytterligare och kan öka takten i att ta våra avancerade utvecklingsprojekt, som Lamina REX, till marknaden, säger Björn Westerholm, vd för MyFC.

Fredrik Goldkuhl får titeln CXO och tar plats i myFC:s tekniska ledningsgrupp. Han kommer närmast från rollen som utvecklingschef på medtechföretaget SciBase, där han bidragit till att etablera företagets produkter på den europeiska marknaden och förberett lansering även i USA.

Fredriks första uppgift blir att driva Lamina REX-projektet på en övergripande nivå. Han tillträder tjänsten den 1 september 2017.

Denna information är sådan information som myFC är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 juni 2017 kl. 10:45 CET.