MyFC visar JAQ Hybrid och LAMINA Range Extender på CES i Las Vegas

När världens största mässa för konsumentteknik slår upp dörrarna idag är svenska myFC på plats. Företaget visar upp världens minsta bränslecellsladdare JAQ Hybrid samt sin pågående utveckling av en räckviddsförlängare för elbilar.

– För exakt ett år sen, under CES 2017, lanserade vi världens minsta bränslecell LAMINA. Nu är vi tillbaka med vår första produkt på LAMINA-plattformen, JAQ Hybrid. LAMINA-cellen är förstås också hjärtat i den räckviddsförlängare vi håller på att utveckla, LAMINA Rex, säger Björn Westerholm, vd för myFC.

JAQ Hybrid är världens minsta bränslecellsladdare, och den kan både skapa och lagra energis eftersom bränslecell och batteri samexisterar. Den kan laddas både med myFC:s patenterade gröna bränsle, baserat på salt och vatten, samt i vanligt vägguttag. Den infriar löftet om evig energi i fickan, och undanröjer risken av ett urladdat smartphonebatteri för alltid.

LAMINA Rex är en räckviddsförlängare för elbilar. Den bygger på samma LAMINA-cell som JAQ Hybrid, och kommer att kunna så mycket som fördubbla räckvidden för en medelstor elbil. MyFC har för avsikt att visa upp en prototyp av LAMINA Rex under 2018.

MyFC på CES:

• Sands, Halls A-D, Monter #40767, 9-12 januari
  • Showstoppers, Lafite Ballroom, Wynn Hotel, den 9 januari klockan 18-22.