Helvetican International Ltd nominerar två ledamöter till styrelsen för myFC Holding

I samband med den extra bolagsstämma som hålls den 6 november har Helvetican International Ltd nominerat två ledamöter till styrelsen för myFC Holding: Markus Hermanek och Alex Guy.

Den extra bolagsstämman ska fatta beslut kring den planerade investeringen av H119 Ltd, som kontrolleras av Helvetican International. Den riktade nyemissionen omfattar 47 miljoner aktier och väntas inbringa omkring 21 miljoner kronor före emissionskostnader.

Efter emissionen kommer H119 Ltd att ha omkring 30% av aktierna i myFC. Som del i investeringen har Helvetican International Ltd nominerat två ledamöter till myFC:s styrelse.

Markus Hermanek är managing partner på Helvetican International Ltd. Han har tidigare haft ledande befattningar inom Dexia Private Bank (Switzerland) AG i Bahrain, Euram Bank (Förenade Arabemiraten), UBS AG (Singapore), EFG Bank (Schweiz) och Bank J. Safra Sarasin AG (Schweiz). Innan dess var han ansvarig för Schweiz och Mellanöstern på Global Asset and Funds Management AG. Från 1996 till 2000 var han senator för Kanton Schaffhausen. Har en examen från Commercial College KVS i Schaffhausen.

Alex Guy är managing partner på Helvetican International Ltd. Han har nyligen tillbringat sex år i Abu Dhabi där han arbetat med hedgefond- och family office-strukturer. Innan dess var han partner på London-baserade TJM Partners, en ledande leverantör av skräddarsydda handels- och investment managementtjänster. Alex Guy har en examen från University of Birmingham.

– Jag ser fram emot att samarbeta med Alex Guy och Markus Hermanek för att ytterligare stärka myFC:s erbjudande och position, säger Jörgen Lantto, styrelseordförande för myFC Holding.

Den extra bolagsstämman äger rum den 6 november 2019, som tidigare meddelats.