myFC Holding (publ) delårsrapport april – juni 2017

Väsentliga händelser april – juni

• MyFC utvecklar hybridplattform för den globala operatörs- och powerbankmarknaden och premiärvisar JAQ Hybrid vid Mobile World Congress i Shanghai.
  • Nya patent godkända i Europa, Indien och Kanada.
  • MyFC utvecklar Lamina Range Extender för elbilar och fördubblar sin potentiella målmarknad.
  • MyFC stärker sin finansiering för starkare position i Kina.
  • Handelsbanken Fonder ny storägare i myFC; styrelse och personal ökar ägandet kraftigt.

Björn Westerholm, vd för myFC, kommenterar:

"Årets andra kvartal präglades av utvecklingen och färdigställandet av JAQ Hybrid, vår nya plattformslösning för mobila enheter, samt nyheten om Lamina REX, kärnan i vår satsning inom fordonsindustrin. Vi har under kvartalet även förstärkt bolagets kapitalisering för att göra oss redo för nästa steg i vår utveckling.

Under april kommunicerade vi utvecklingen av JAQ Hybrid, som gör det möjligt för vår bränslecell Lamina™ att samexistera med batteri och därmed utnyttja de bästa egenskaperna av bränsleceller och batterier i samma enhet. JAQ Hybrid är vår bärande produktplattform och vårt nya erbjudande mot mobiloperatörer och powerbanktillverkare.

I slutet av juni premiärvisade vi JAQ Hybrid under Mobile World Congress i Shanghai, och fick ett positivt mottagande. JAQ Hybrid är både praktisk och snygg i sin design. Dess batteri laddas antingen genom ett av våra bränslekort, eller med hjälp av ett vanligt eluttag. Därmed är JAQ Hybrid den enda externa laddare en användare någonsin behöver."

Informationen i denna delårsrapport är sådan som myFC AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.