myFC i förstudie tillsammans med RahRah Technologies

RahRah Technologies LLC, en Qatar-baserad startup för e-mobilitet, har inlett en förstudie tillsammans med det svenska mikrobränslecellsföretaget myFC. Målet är att undersöka integration av myFC:s hybridteknik i fordon designade och tillverkade av RahRah Technologies.

Samarbetet omfattar en förstudie för integration av myFC:s bränslecellsteknik i de fordon RahRah Technologies designar och tillverkar, exempelvis elektriska minitaxibilar (tuktuk) och elmopeder.

– Jag tror att vår förmåga att erbjuda freedom-in-design skapar stora möjligheter för det snabbväxande e-mobilitetssegmentet, och ser fram emot att utforska det tillsammans med RahRah Technologies. Det är alltid glädjande när vår modulära, skalbara bränselcellslösning drar till sig internationell uppmärksamhet, säger Michael Glantz, vd för myFC.

RahRah Technologies designar och tillverkar fordon för så kallad last mile-mobilitet, vilket bland annat inkluderar e-scooters och e-tuktuks för till exempel leveranser och ridesharing.

– Last-mile, elektrisk mobilitet är mycket viktig i de regioner där RahRah kommer att verka och vi är måna om att utvärdera vilken roll bränsleceller skulle kunna ha i våra fordon. myFC har en mycket intressant tekniklösning och jag ser fram emot att utforska hur den kan stödja våra produkter, säger Obaid Rahman, vd för RahRah Technologies LLC.