Valberedningen nominerar Johnny Bräster till myFC:s styrelse

Valberedningen för myFC nominerar Johnny Bräster, senior vice president Öhlins Racing AB, för inval i styrelsen vid den kommande bolagsstämman den 28 maj.

Johnny Bräster är för närvarande senior vice president på Öhlins Racing. Under sina mer än 30 år i branschen och 20 år i företaget har han bland annat ansvarat för företagets internationella dotterbolag och för att bygga en global sälj- och marknadsföringsorganisation.

– Valberedningen föreslår att Johnny väljs in i styrelsen vid den kommande bolagsstämman. Jag är också glad att meddela att Johnny har accepterat att delta som adjungerad styrelseledamot med start genast. Hans breda erfarenhet och omfattande nätverk inom bil- och motorcykelbranscherna kommer att bli mycket viktiga för myFC när vi nu fokuserar på att få ut vår teknik på marknaden, säger Alex Guy, ordförande för valberedningen.

Som meddelades den 9 mars är Kenth Öhlin, grundaren av Öhlins Racing AB, en betydande investerare i myFC.

Eventuella ytterligare styrelsenomineringar kommer att meddelas i god tid inför bolagsstämman den 28 maj 2020.

Medlemmarna i valberedningen är Mattias Di Meglio, Kenth Öhlin samt Alex Guy (ordförande).